Follow me

Fluo



By  Happy on Sunday     11:00    Labels: 
Tricot. Het angstzweet brak me uit bij het idee alleen al. Zeker in combinatie met mijn vooroorlogse Brother zag ik dat niet goed komen. Ik hield me dus braaf aan katoen en berustte in mijn tricot-loze toekomst.
Tot ik de aankondiging van een Maakdag* zag die specifiek gewijd was aan tricot. Ik schreef me vliegensvlug in - zonder nadenken en zonder mijn agenda te consulteren - met de idee dat uitschrijven nog altijd mogelijk was. Het leven is aan de snelle beslissers, weet u wel. Aangezien ik lui ben, was uitschrijven ook wat teveel gedoe. En zo kreeg ik drie halve dagen uitleg van de fantastische Mamasha en produceerde ik voor 't eerst in mijn naaiende leven 1,5 T-shirt en een Charlie. Ik was in de wolken.
Maar goed, tijdens die Maakdagen waren we voorzien van een overlock. Thuis zat ik nog steeds met mijn lawaaierige, ticot-steek-loze, boventransportvoet-loze naaimachine.
Maar de zoon had een trui nodig en ik zat nog met een stapeltje tricot-overschot. Ik sprak mezelf wat moed in en begon aan kaptruitje van Heidi & Finn (minus de knopen, we moeten niet overmoedig worden hé). Wat bleek? Mijn naaimachine kan dat prima aan. Straffer nog: ik heb nog nooit een stuk zo snel en makkelijk in elkaar gekregen. Geen enkele keer moeten lostornen. Ik gebruikte een kleine zigzagsteek en na enkele draag- en wasbeurten zit alles nog stevig aan elkaar. Mijn tricot-loze dagen zijn verleden tijd!
De stofkeuze, echter, dat was een ander paar mouwen. Uuuuren heb ik getwijfeld. Halverwege sloeg de twijfel opnieuw toe en bijna had ik het niet afgemaakt. Maar eenmaal Felix het aan had, ging ik overstag. Dat ventje kan wel wat fluo verdragen.






* In die goede tijd waar Maakdagen nog bestonden...

  

About Happy on Sunday

✂ HAPPY ON SUNDAY is het kleine wereldje van een dertigplusser die in het dagelijkse leven wordt aangesproken als Mie, Schat, Titine, Christine, Mama, Stien, Tina, Louise, Tinneke of Enthousiaste Koala. Veel hangt af van wie me aanspreekt. ✂ Hier bundel ik alles wat me gelukkig maakt, hoop ik anderen te inspireren en probeer ik onze kleine wereld wat mooier te maken. ✂ Ik hou van lijstjes, zondagavonden, goede voornemens, Scandinavisch design, interieurboekjes, kleur, fotografie, lettertypes, naaien, quotes, agenda's, tulpen, steden, grafische vormen, symmetrie, fluo, wijn en chocolade, koffie verkeerd en chocolade, banaan en chocolade, pinterest, breien, cijfertjes, een mooi gedekte tafel, mooi vormgegeven kookboeken, rustige ochtenden, opruimen, mooie dingen die onnuttig zijn, cadeautjes geven, echte boter. ✂ Ik hou niet zo van koken, autorijden, sport, huisdieren en witloof. ✂ Neemt de uitspraak "De enige manier om de trein te halen, is om de trein ervoor te missen" graag letterlijk. Traagheid is mijn grootste zonde. En luiheid.

1 opmerking:


Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Translate